2004/07/02

Η ιστορία μιας αφίσσας

Ο Αλέξανδρος δίπλα-δίπλα με το γιαταγάνι των Τούρκων και τους προγόνους των Τούρκων όπως το Βυζάντιο.


Posted by Hello

Αυτή είναι η αφίσσα που έφτιαξε πέρισυ η κρατική ΝΗΚ (Νιππόν Χοοσόο Κυόκου) αντίστοιχη κατά κάποιο τρόπο της δικής μας ΕΡΤ για να διαφημήσει ταυτόχρονα την έκθεση του Μεγάλου Αλεξάνδρου και τις διάφορες τουρκικές εκθέσεις που γινόνταν στα πλαίσια του έτους της Τουρκίας που κατά σύμπτωση (;) ήταν δίπλα-δίπλα στο ίδιο μουσείο.

Όταν εμφανίστηκαν στην φόρα όλα, εγίνανε κάποιες μικροκόντρες της πρεσβείας "φέρνω-δεν φέρνω τα εκθέματα" αλλά στο παρασκήνιο έγιναν διάφορες σημαντικότερες κινήσεις που δυστυχώς πέρασαν χωρίς αντίκτυπο για το Ελληνικό κοινό, αφού εξ ορισμού δεν υπήρχε περίπτωση ούτε να δημοσιοποιηθούν αλλά ούτε και να συνεργαστούν οι απόδημοι με τους υπαλλήλους της πρεσβείας.

Βεβαίως οι παρακαθήμενοι Ιάπωνες που με διάφορες κατά κανόνα ανύπαρκτες ιδιότητές τους προωθούνται και συτίζονται από την πρεσβεία κράτησαν μια ηχηρή σιωπή όχι τυχαία. Διότι έννοιες όπως εντιμότητα, ακεραιότητα, ευθιξία, κλπ. όσο δεν αφορούν οικονομικά ωφέλη είναι ματαιοπονία. Ούτε κρυφοκομμουνιστές να ήτανε...

Το ενδιαφέρον της αφίσσας, τη οποία υποσχέθηκαν ότι θα κατεβάσουν οι της ΝΗΚ ύστερα από Ελληνική διαμαρτυρία (ιδιώτη) είναι ότι ο τουρκικός πολιτισμός στα πλαίσια της πολιτικής του προσεταιρισμού του Ελληνικού πολιτισμού που ξεκίνησε με τον πεθαμένο πια πρωθυπουργό Οζάλ, παρουσιάζεται σαν απόγονος του Βυζαντινού και του Χιττιτικού πολιτισμού. Μάλιστα!

Αυτό που ακολουθεί είναι το γράμμα του ιδιώτη το οποίο συνυπόγραψαν και μερικοί άλλοι Έλληνες των οποίων τα ονόματα αφαιρέθηκαν για λόγους ευνόητους όπως επίσης και τα στοιχεία του ιδιώτη που έστειλε την επιστολή στην ΝΗΚ.

Σαν αποτέλεσμα της επιστολής σχεδόν αμέσως δυο σμπίροι της ΝΗΚ πήγαν για δημόσια απολογία στο σπίτι του ιδιώτη, με πολλές υποκλίσεις αλλά αυτό δεν άλλαξε το τελικό αποτέλεσμα εφόσον η αφίσσα παρά τις υποσχέσεις της καθήλωσης έμεινε στην θέση της. Άλλωστε υπήρξε και το επιχείρημα ότι οι εκδηλώσεις είναι διαφορετικές και αυτό φαίνεται από το κείμενο κλπ. αλλά ο ψυχολογικός αντίκτυπος από την μιά και οι οικονομικές θεωρήσεις (δυο διαφημίσεις-μια αφίσσα) από την άλλη ήσαν δυνατώτερα.

Κυρίως όμως αντανακλά την θέληση της ΝΗΚ να παίζει σκληρό παιχνίδι με τον πολιτισμό των λιγώτερο δυνατών χωρών ανενόχλητα.

Ακολουθούν το γράμμα του ιδιώτη στην ΝΗΚ και η μετάφρασή του με το μύνημα του ΧΧ.ΧΧ στον ΓΓ του ΥΠΠΟ κ.Γκουβάλα για τον προϊστάμενό του Βενιζέλο σχετικά με τα δρώμενα.

Ο ΧΧ άλλωστε έχει ενοχληθεί αρκετά από αυτά τα καραγκιοζιλίκια που εκθέτουν την Ελλάδα και τον Ελληνισμό χωρίς αντίδραση.

Από πλευράς ΥΠΠΟ πάντως δεν υπήρξε αντίδραση μέχρι στιγμής.

Το γράμμα προς την ΝΗΚ.
1

Posted by Hello

2
Παρουσίαση της υπόθεσης στον Κ. Γκουβάλα και μετάφραση του γράμματος από τα Ιαπωνικά
του ΧΧ.

Υπ'όψιν κ. υπουργού
--------------

Κύριε υπουργέ,

είμαι Έλληνας μόνιμος κάτοικος εξωτερικού και ζω στην Ιαπωνία. Χώρα μαγική γιά πολλούς εκτός από μας που μένουμε εδώ μόνιμα για πολλούς λόγους που ενδεχόμενα θα ξανασυζητήσουμε στο μέλλον μιάς και υπάρχουν άλλα ζητήματα που θάθελα να σας θίξω στο μέλλον.

Επί του προκείμενου, φέτος (2003), είναι η χρονιά της Τουρκίας στην Ιαπωνία με σκοπό της προώθηση της γείτονος όπως πέρισυ ήταν η δική μας η οποία πέρασε απλά απαρήτηρητη. Οι Ιάπωνες σκέφτηκαν αυτόν το τρόπο προβολής με το αζημίωτο φυσικά.

Το πρόβλημα είναι ότι συστηματικά οι Ιαπωνικές αρχές έχουν μια διφορούμενη τακτική σ' ότι αφορά τον πολιτισμό και την αξιοπρέπεια τρίτων χώρων χωρίς να επιτρέπουν το αντίστοιχο σε άλλες χώρες*.

Αυτό τους επιτρέπει συστηματική διαστρέβλωση και παραπληροφόρηση σε όλα τα επίπεδα και από την άλλη επιτρέπει στους Τούρκους να οικοιοποιούνται τον Χιττιτικό, Ιωνικό, Βυζαντινό πολιτισμό ατιμώρητα ενώ φτάσαμε πρόσφατα με διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές ή προγραμματιζόμενες εκθέσεις να κάνουν ...Τούρκο τον μέγα Αλέξανδρο.

Ο γράφων έχει ανοίξει ένα διάλογο κουφών με την κρατική ΝΗΚ σχετικά με την εκπομπή για τον Μ. Αλέξανδρο για τον οποίο θα σας ενημερώσει υστερώτερα. Σήμερα απλά φέρω σε γνώση σας τις ενέργειες άλλων συμπατριωτών γιά θέμα που συζητήσαμε από κοινού με την συντάκτρια του εν λόγω γράμματος, οι οποίοι απευθύνθηκαν στην ΝΗΚ για παραπλήσιο θέμα που αφορά μιά αφίσσα.

Ο λόγος δε που απευθύνομαι κατ'ευθείαν στο άτομό σας είναι ότι οι εδώ εκπρόσωποι του Ελλ. κράτους είναι απλά αναξιόπιστοι και ανυπόλυπτοι για να μείνουμε στα όρια της ευπρεπείας. Πάντως όλοι οι συτιζόμενοι στο Πρυτανείο της, νάνοι Ιάπωνες καθηγητές σχετικοί με την Ελλάδα τα Ελληνικά και τον Ελληνισμό, μεταφραστές, μεταπράτες κλπ. με ανύπαρκτες ηθικές αξίες που... εκθειάζουν τις ηθικές αξίες του Ελληνισμού μόνο όσο τους αποφέρει ώφελος, σιγούν.

Το γράμμα αυτό το αποστέλλω με μετάφραση δική μου και σαν αρχείο gif μιάς και εγώ το έλαβα σε τηλεομοιότυπο ενώ παραθέτω και την φωτογραφία που έδωσε αφορμή για το εν λόγω γράμμα.

Ευχαριστώ για την δέουσα προσοχή σας.

Με τιμή

Κ. ΧΧΧΧΧΧΧ
ΧΧΧΧΧ, ΧΧΧΧΧΧ, ΧΧΧΧΧΧΧΧ
Τόκυο, Ιαπωνία.

* Στις 15 Μαίου η Ουγγρική τηλεόραση απέσυρε ύστερα από Ιαπωνικές πιέσεις χιουμοριστική εκπομπή που οι Ιάπωνες θεώρησαν ότι τους ήταν μεροληπτική. Προφανώς όσοι διαμαρτυρήθηκαν δεν πρέπει να βλέπουν Ιαπωνική τηλεόραση και την παρουσίαση των ξένων σ'αυτήν, ενώ δυστυχώς από τις διπλωματικές αποστολές εδώ, λίγοι καταλαβαίνουν την γλώσσα ενώ όσοι καταλαβαίνουν σιωπούν ένοχα.


--------------------------------------------
Μετάφραση του γράμματος του ιδιώτη

Προς τον υπεύθυνο της ΝΗΚ
Τμήμα : Ο δρόμος του Πολιτισμού-Δύο εκθέσεις
Γραφείο προισταμένου τμήματος

Ο Βασ. Αλέξανδρος και οι πολιτιστικές ανταλλαγές Ανατολής-Δύσεως

Διαμαρτυρία σχετικά με την αφίσα Ο δρόμος του Πολιτισμού-Δύο εκθέσεις

ζητώ συγγνώμη για την ξαφνική επιστολή . Είμαι Ελληνίδα που ζώ στην Ιαπωνία πάνω από 30 χρόνια.

Πριν λίγες μέρες στον σταθμό του υπογείου Ροππόνγκι είδα "Ο δρόμος του Πολιτισμού, ο Βασ. Αλέξανδρος και οι πολιτιστικές ανταλλαγές Ανατολής-Δύσεως" από την ΝΗΚ και άλλους
" + εκθέση για τους τρείς μεγάλους πολιτισμούς της Τουρκίας" (Εννοεί, τον Χιττιτικό, Βυζαντινό μεταξύ άλλων, Στμ.).

Όταν το είδα προς μεγάλη έκπληξη μου ένοιωσα δυσφορία και δεν μπόρεσα να συγκρατήσω την οργή μου.

Προσέχοντας περισσότερο διαπιστώνει κανείς ότι οι εκθέσεις είναι ξεχωριστές αλλά όμως ο Αλέξανδρος εμφανίζεται στην φωτογραφία μαζί με ένα γιαταγάνι.

Αυτό αν ειδωθεί από ένα απλό άνθρωπο σχηματίζει την εντύπωση ότι ο Αλέξανδρος ήταν Τούρκος.

Ο Τουρκικός πολιτισμός ερμηνεύεται σαν από τον 11 μ.Χ. αιώνα στην Μ. Ασία (σημερινή Τουρκία) εισβολή, και στην συνέχεια πολιτισμός μετά την εγκατάσταση των Τούρκων.

Το ότι ο Αλέξανδρος εμφανίζεται σαν να περιλαμβάνεται μέσα εκεί,
είναι γεγονός που δεν συγχωρείται.

Ο Μέγας Αλέξανδρος έζησε τον 3 π.Χ. αιώνα και ως βασιλιάς των Ελλήνων έφερε τον ελληνικό πολιτισμό μέχρι την Ινδία, και κατά συνέπεια έχει ειδική σημασία για την ιστορία σαν ξεχωριστό πρόσωπο αλλά και γιά μας τους Έλληνες αποτελεί μεγάλη τιμή.

Και ξανά, μεταξύ της αντίθεσης της Ελλάδας και της Τουρκίας η τραγωδία της δυσαρμονίας άρχισε πριν από 500 χρόνια και συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας.

Το γεγονός ότι και τα δύο εμφανίζονται από την ΝΗΚ και τους διάφορους χορηγούς της σαν ένα, απλά δείχνει την αναισθησία αλλά και το χαμηλό επίπεδο της διεθνούς ευαιασθησίας όλων αυτών.

Αδιαφορεί για το εθνικό συναίσθημα των Ελλήνων αλλά και το καθυβρίζει. Όσοι Έλληνες ζούν στην Ιαπωνία και είδαν αυτό το πόστερ σαν εμένα ακριβώς ένοιωσαν την ίδια αγανάκτηση.

(
ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ Δημητ., ΧΧΧΧΧΧΧΧΧ Αναστασία, ΧΧΧΧΧ Μαρία, ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ Ανσυ, ΧΧΧΧΧΧΧΧΧ Αθηνά).

Εμείς απαιτούμε την αφαίρεση του πόστερ και μέχρι να γίνει κάτι τέτοιο θα εξακολουθήσουμε να φωνάζουμε δυνατά.

Αναστασία ΧΧΧΧΧΧΧΧ-ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ
ΥΓ

Το χαμηλό επίπεδο συμπεριφοράς της αντιπρόσωπου της Ελίτ των τηλεοπτικών εκπομπών ΝΗΚ και των χορηγών της πρέπει να μεταφερθεί στους Έλληνες και τα ΜΜΕ.
---------

Ο θάνατός σου η ζωή μου. Υπάρχει βεβαίως και μια πολιτικά ορθή παρουσίαση της αφίσσας και της εκδήλωσης που μπορείτε να δείτε εδώ

Δημόσιες περεσίες...και το έτος της Τουρκίας στην Ιαπωνία


Apollo Temple... is Turkish!  Posted by Hello


2003, the year of Turkey in Japan.  Posted by Hello

Το παρακάτω είναι γεγονός το οποίο έλαβε χώρα το σωτήριο έτος 2003 στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.

Το γεγονός που θέλουμε να υπογραμμίσουμε είναι ότι παρά τις διάφορες σφήνες που έγιναν και τις ενημερώσεις των ελληνικών αρχών (οι γράφωντες ενημέρωσαν κάποιους Έλληνες με προσβάσεις στα υψηλά ιστάμενα πρόσωπα. Ο Γουναρόπουλος* μάλιστα είπε ότι έστειλε τις επίμαχες εικόνες στον ΕΟΤ που του τις επέστρεψε λέγοντας ότι το θέμα δεν τους αφορά) καμμία ενέργεια δεν έγινε ή αν έγινε ήταν σε επίπεδο καφενείου όπως πχ. ο υπάλληλος της πρεσβείας που έμπαινε στα μαγαζιά κι έσκιζε την επίμαχη αφίσα.

Κι επειδή συνέπεσε με την χρονιά της Τουρκίας στην Ιαπωνία και τις διάφορες κόντρες που έγιναν μεταξύ Ελλήνων, Ελλ. δημοσίου και ΝΗΚ, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα αλλά απ' 'οσο συμπεραίνουμε είναι μόνο για μιά κατηγορία Ελλήνων και βέβαια όχι για τους δημ. εκπροσώπους του Ελλ. κράτους.

Η ιστορία ξεκινά ως εξής: Τον Φεβρουάριο του 2003 ένα δωρεάν περιοδικό για ξένους με τον τίτλο ΑΜΙ δημοσίευσε την ιστορία προφανώς με τουρκικά έξοδα. Οι γράφοντες ζήτησαν εξηγήσεις από το περιοδικό στέλνοντας το παρακάτω γράμμα το οποίο μέχρι σήμερα έμεινε αναπάντητο. Στην συνέχεια ζήτησαν από τις δημοτικές αρχές που το διένειμαν να σταματήσουν την διανομή με την λογική της λάθος χρήσης των φόρων. Οι δημοτικές αρχές όπως τόχουν συνήθεια απλά είπαν τα συνηθισμένα ψέμματα και το θέμα έχει παραμείνη εκκρεμές για παραπομπή στις δικαστικές αρχές.



I am writing to you on the matter of your magazine and your article on the 2003 Year of Turkey.

Precisely several historical inaccuracies were found and despite the fact that I
pointed to your staff over the phone, there wasn't yet the slightest sight of retraction.

Given also the fact that Turkey's MoFA official policies are to deny the previous or
contemporary existence of other people in the land where now Turkey is established and/
or to appropriate for herself the civilization of my proper ancestors, that is Greek, makes your publication's errors more serious and highly suspect of historical negationism.

For the record your staff just said me that she wouldn't mind to find any such error
concerning Japanese history.

While surprised then, now, I understand better this. Japanese MoFA takes care that in international community, so as killers of airport staff of "less important" civilizations get freed (I am trying to find out what would had happened to me if I were responsible for the accidental death of a Japanese airport staff) while even the slightest allegation to Japanese is found offending and a huge protestation follows as the Hungarian TV show shows.

For these reasons I expect a prompt and full retract.

Thank you.

Χ. ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ
ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ l-2-ΧΧ
ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ,
Tokyo
Tel. 5ΧΧΧ-ΧΧΧΧ



* Όχι το πραγματικό του όνομα. Σαν αρχή κανένα όνομα ιδιώτη δεν δημοσιεύεται.

Site Meter © : Lame_samurai's_rant 2004